Press "Enter" to skip to content

Káoszkommandó II/1. – Első akadályok

ZsóMami 0
Mikor az ember útra kel, máris akadályokkal találja magát szemben. Ha nincs résen, az első sziklás partszakaszon máris zátonyra futhat az egész küldetés. Íme két tipikus “anyukazátony”. Vajon mit lehet velük kezdeni?
 .
December 26. – FÁRADTSÁG (2. nap)
 .
Tegnap este beállt nálunk a karácsonyi végkimerülés. Az ünnepi készülődés (pedig idén egész lazára vettük), a sok mászkálás ide-oda, a gyerekek halmozódó alváshiánya, betegeskedés…Elég az hozzá, végünk lett. A három gyerek a karácsonyi szinkronsírás című népszerű darabot is előadta. És nálam is volt egy pont, amikor egyszerűen nem bírtam felállni a székből.
 .
Vajon meg lehetett volna ezt előzni?
Vagy törvényszerű, hogy egy kisgyerekes anyuka rendszeresen holtfáradt?

A fáradtság rettenetesen alattomos dolog. Egy szörny, ami meglékeli a legnagyobb igyekezetünket, tönkreteszi a boldogságunkat. Szerintem a legtöbb ember nincs tisztában azzal, mit is kezdjen vele – többek között én sem. Vagy próbáljuk elnyomni, vagy ő nyom el minket. Más lehetőséget nem ismerünk.
Pedig a fáradtság érzésének igen komoly haszna lehet.
Ha jól értelmezzük és tudjunk mit kell tenni, a segítőnkké válhat ahelyett,
hogy az ellenségünk lenne!


Összeírtam mit tudok a fáradtsággal kapcsolatban. Ez segít, hogy tudatosabban odafigyeljek az energiaraktáraimra és hogy megtaláljam a módját, hogy kevésbé merüljek le.
 .
Néhány gondolat, ami előjött:
A pihenés nem megérdemelt, hanem szükséges. A fáradtság érzését a központi kormányzó és a biológiai óra szabályozza, figyelembe véve fizikai és lelki állapotunkat. A fáradtságnak több típusa van. És több lehetséges megoldás, mint például a pihenés, az edzés és a motiváció.
 .
Először ezt a dolgot kell rendbe tegyem, mert amíg a krónikus fáradsággal küzdök, addig teljesen reménytelen felvenni a harcot a káosszal.
 .
December 27. – ÖNSAJNÁLAT (3. nap)
 .
A gyereknevelés bármilyen lenyűgöző műfaj – mint a legtöbb jó dolog – lemondásokkal jár, önfeláldozással. Ezért egy anyuka a beteg/nyűgös babával végigküzdött nap után, vagy bármikor máskor könnyen esik az önsajnálat csapdájába.
 .
Jogosnak érezzük, de valójában egy nagyon veszélyes ingovány, amitől tudatosan távol kell tartsuk magunkat, mert szabotálja a céljaink elérését és éles lelki szilánkokat szór szét maga körül. Ha haladni akarunk meg kell tanulni felismerni, és ha már beleestünk kivergődni belőle.
 .
Ezt gyakoroltam ma. Kerestem a megoldásokat. Hogyan tudok kilépni az önmagam körüli forgásból. Gondolataink tudatos áthangolása és egy együtt érző külső személy segíthet kiszabadulni az önsajnálatból.
 .
Jó észben tartani azt is, hogy ha érzelmileg le vagyunk merülve, könnyebben ránk talál, így vehetjük figyelmeztető jelnek, hogy feltöltődésre van szükségünk.
KIHÍVÁS:
2. nap: Elemezd ki egy kicsit mennyire vagy fáradt? Ötletelj, hogyan tudnál ezen javítani?
3. nap: Nézz egy kicsit magadba. Milyen sűrűn tör rád az önsajnálat? Nem lehet, hogy végletesen ki vagy szívva? Hogyan lehetne ezen segíteni?
Káoszkommandó? Mi a szösz ez? ITT találsz leírást a programról.
És itt találod az egyes napok kihívásait: Káoszkommandó Kalendárium
Tarts velem a káoszmentes mindennapok felé vezető úton! Csatlakozz a Káoszkommandóhoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.